سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان دندانپزشکی

فضای ناکافی
شاید این شایع ترین علت بیرون نیامدن دندان های دائمی کودک باشد. وقتی دندان شیری افتاده است اما کوچکتر از دندان دائمی است که می خواهد جایگزین کند، احتمالاً فضای کافی برای بیرون آمدن دندان جدید وجود نخواهد داشت.

اگر به دندان های کودکان نگاه کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر آنها بین دندان های شیری فاصله دارند که باعث می شود دندان های دائمی آن ها که بزرگتر هستند، بدون مشکل بیرون بیایند.

با این حال، برخی از کودکان ممکن است این شکاف‌های طبیعی را نداشته باشند تا دندان‌های دائمی رویش پیدا کنند. اگر این مشکل کودک شماست، باید به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید تا دندان های شیری را که راه را برای این دندان دائمی مسدود کرده اند، خارج کند تا فضای کافی برای رشد آن ایجاد شود.

گاهی اوقات ممکن است نیاز به استفاده از براکت های ارتودنسی باشد تا فضای کافی برای رشد این دندان فراهم شود. اگر هیچ یک از این راه حل ها موثر نبود، ممکن است دندانپزشک تهیه تصویر اشعه ایکس را پیشنهاد کند تا بتواند عللی را که با معاینه چشم قابل تشخیص نیست، بیابد.

منشاء ژنتیکی
اگر دندان های دائمی کودک شما رویش نمی کند، این مشکل می تواند منشا ژنتیکی داشته باشد. در واقع، متخصصان دندانپزشکی دریافته اند که به احتمال 80 درصد فرزند شما ویژگی هایی را که شما در کودکی تجربه کرده اید، تجربه کند.

اگر مجبور شده اید از براکت های ارتودنسی برای ایجاد فضای کافی برای رشد دندان های دائمی استفاده کنید، به احتمال زیاد کودک شما به این ابزارها نیز نیاز خواهد داشت. ممکن است پیشینه ژنتیکی خود را ندانید، اما می توانید از والدین یا افرادی که شما را از کودکی می شناسند بپرسید.

وقتی نوبت به ریشه ژنتیکی مشکلات رویش دندان می رسد، کار زیادی نمی توانید انجام دهید، فقط صبور باشید. اگر این موضوع برای شما و فرزندتان نگران کننده است، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

باید بدانید در برخی از کودکانی که دارای مشکلات رشدی خاص مانند اختلالات ژنتیکی به ویژه سندرم داون هستند و همچنین در کودکانی که ناهنجاری های دندانی به دلیل وراثت یا عوامل آسیب زا، سیستمیک یا موضعی دارند، ممکن است رشد دندان ها به تاخیر بیفتد. . افتادن

رشد در جهت اشتباه
یکی دیگر از دلایل بیرون نیامدن دندان کودک این است که دندان دائمی ممکن است در جهت اشتباه رشد کند. این یکی از دلایل اصلی تاخیر در رشد دندان های دائمی در کودکان است. زمانی که هیچ دندان دائمی به جای دندان شیری رشد نمی کند، احتمال دارد کودک دچار مشکل شود.

شاید شنیده باشید که در برخی موارد ممکن است دندان های دائمی پشت دندان های شیری رشد کنند. شاید عجیب به نظر برسد، اما از هر 10 کودک، یک کودک مشکلات دندانی دارد.

اما لازم است بدانید که این مشکل فقط یک یا دو دندان را درگیر می کند، معمولاً دندان های جلویی بالا و پایین. در موارد دیگر، دندان ممکن است صاف رشد نکند و باعث نگرانی شدید والدین شود.

خوشبختانه این مشکل دندانی با کمک ارتودنسی قابل درمان است و والدین می توانند مطمئن باشند که دندان های کودک در نهایت در جای مناسب به رشد خود ادامه می دهند. در هر صورت در صورت بروز چنین مشکلاتی، مراجعه به متخصص ارتودنسی ضروری است.

دندانپزشکی اطفال در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی