سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلیل رویش نشدن دندان های دائمی کودکان

برای رفع این مشکل، تیمی از محققان دندانپزشکی از ایالات متحده و چین در مطالعه ای شرکت کردند تا بررسی کنند که چگونه سلول های بنیادی دندان های شیری می توانند به طور موثر آسیب دندان های دائمی را ترمیم کنند. نتایج باورنکردنی هستند! پروفسور سانگتوشی از دانشگاه پنسیلوانیا به Science Daily گفت: "این درمان درد را به دندان های مرده بیماران بازگرداند... دندان های آنها دوباره زنده شد."

 

دکتر شی اولین بار وجود سلول های بنیادی را در دندان های شیری دخترش کشف کرد. امروزه، دیدگاه خوش بینانه او در مورد قدرت سلول های بنیادی دندان شیری به یک «درمان طبیعی» تبدیل شده است که می تواند به مردم سراسر جهان کمک کند. او گفت: نتایج برای من بسیار هیجان انگیز است.

 

اما چگونه می توانیم به طور موثر سلول های بنیادی را از دندان های شیری کودک بدست آوریم؟ جمع آوری دندان ها قبل از افتادن کامل و خونریزی، در حالی که هنوز سالم هستند اما لق هستند، مهم است. بسیاری از شرکت‌ها «کیت‌های برداشت» را برای کمک به والدین راه‌اندازی کرده‌اند تا سلول‌های بنیادی دندان‌های شیری نوزادشان را حفظ کنند.

علت بیرون نیامدن دندان ها بعد از افتادن دندان های شیری چیست؟ دندان های دائمی مجموعه دندان های دائمی ما شامل 32 دندان است که رشد آنها از پنج تا هفت سالگی شروع می شود و در سن 17 تا 23 سالگی با رویش دندان آسیاب سوم یا همان دندان عقل کامل می شود. اولین دندان دائمی در سن 6 سالگی ظاهر می شود.

 

نکته بسیار مهم و کلیدی این است که دندان های دائمی دندان های آسیاب بزرگ در فضایی رشد می کنند که قبلاً دندان شیری وجود نداشته است (پشت تمام دندان های شیری). این موضوع باعث می شود برخی از والدین فکر کنند که این دندان شیری است و بنابراین اهمیت کافی به آن ندهید.

 

دلیل رویش نشدن دندان های دائمی کودکان

علت بیرون نیامدن دندان ها پس از افتادن دندان های شیری در کودکان موارد زیر است:

 

کمبود فضای کافی در داخل دهان کودک یکی از شایع ترین علل چنین اتفاقی است. اگر دندان های شیری فرزندان شما افتاده باشد، دندان های دائمی در دهان شروع به رشد می کنند و به احتمال زیاد فضای زیادی برای بیرون آمدن آنها و فضاهای طبیعی بین دندان ها وجود نخواهد داشت. پایین تر.

عوامل ژنتیکی و ارثی نیز ممکن است در بروز چنین اتفاقی دخیل باشند.

گاهی اوقات ممکن است دندان های دائمی کودک در جهت اشتباه شروع به رشد کنند.

حتی در برخی موارد مشاهده شده است که جنسیت کودک می تواند نقش مهمی در ایجاد دندان های دائمی داشته باشد.

تغذیه یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در بیرون نیامدن دندان های دائمی کودکان است. طبق تحقیقات اخیر، مواد مغذی حاوی کلسیم و مواد معدنی می توانند دندان ها را تقویت کنند.

 

دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی