سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لودسل استرین گیج

طبقه بندی لودسل ها بر اساس مکانیسم عمل

لودسل ها بر اساس روش های عملیاتی به چهار دسته تقسیم می شوند:

 

لودسل استرین گیج

سنسور نیروی خازنی

لودسل پیزوالکتریک

لودسل سیم ویبره

لودسل استرین گیج

کشش هادی باعث کاهش سطح مقطع و افزایش طول می شود. از طرف دیگر فشار باعث می شود سطح مقطع هادی گسترده تر و طول آن کوتاه تر شود. تغییر در اندازه باعث تغییر در مقدار مقاومت می شود. اصل کار لودسل کرنش سنج اصل تغییر مقاومت است. روی این لودسل ها مقدار الکتریسیته را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند.

انواع مختلفی از لودسل ها در ترازو مورد استفاده قرار می گیرند که در زیر به توضیح هر نوع لودسل و کاربردهای آن می پردازیم:

 

تک لودسل پایه

این سنسور همانطور که از نامش پیداست تنها یک پایه دارد و در ترازوهای طبی، ترازو پستی، ترازو قطعه ای، ترازو فروشگاهی، ترازو فرودگاهی و دستگاه های پرکن و بسته بندی کاربرد دارد.

لودسل خم

این محصول که در ترازوی پزشکی، فرودگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد از نیکل ساخته شده و با روکش فولادی پوشانده شده است. از این لودسل در ترازوهای چند پایه و باسکول توزین حیوانات نیز استفاده می شود. همچنین انواعی از لودسل ها به نام لودسل خمشی دو طرفه وجود دارد که برای وزن کردن اجسام سنگین تر استفاده می شود.

لودسل کششی

لودسل های کششی در تمام سیستم های توزین با ماهیت کششی استفاده می شود. از مهمترین کاربردهای این بخش می توان به توزین سقفی، ترازو جرثقیل، صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد.

سلول بار فشاری

این نوع سنسور به سه نوع قوطی، کم پروفیل و تک نقطه ای تقسیم می شود و در ترازوها و همچنین سیلوهای توزین و مخازن ذخیره سازی استفاده می شود.

راسل باسکولی

این نوع سنسور در ترازوها و مخازن کاربرد دارد و جزء ستون فشاری است.

لودسل مخصوص

این نوع لودسل ها کاربردهای خاصی دارند و به همین دلیل به آن ها به این نام می گویند. این نوع سنسورها به عنوان حسگرهای گشتاور، سنسورهای دو محوره، تخمین بار سیم و کابل و توزین ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید لودسل سوها در سایت آرکا اینورتر