سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهمترین کاربرد اینورتر چیست؟

اینورتر چیست؟ اینورتر در لغت به معنای مبدل است که به عنوان درایو، تنظیم کننده سرعت موتور، درایو فرکانس متغیر نیز شناخته می شود. اینورتر یک دستگاه الکترونیکی قدرت است که به عنوان وسیله ای شناخته می شود که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند. علاوه بر این، اینورترها به طور گسترده در مرحله اینورتر سوئیچینگ منابع تغذیه استفاده می شوند. هر دو ولتاژ و توان خروجی اینورتر قابل تنظیم هستند. به طور کلی تعاریف مختلفی برای اینورتر وجود دارد که در اینجا به مهمترین و بارزترین آنها اشاره می شود. اینورتر یک کنترل کننده سرعت و استارت موتور است که با تغییر فرکانس و ولتاژ اعمال شده به موتور به طور همزمان کار می کند که به عنوان درایو فرکانس متغیر نیز شناخته می شود. این اینورتر برای مصارف خانگی یا صنعتی در نظر گرفته شده است.

 

انواع مختلفی از اینورتر در بازار وجود دارد که مهم ترین انواع آن اینورتر تک فاز یا سه فاز می باشد. در علم الکترونیک، اینورتر قطعه ای است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند. هر وسیله ای که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کند اینورتر نامیده می شود. کاربرد دیگر اینورتر (یا درایو AC) کنترل سرعت موتور سه فاز AC بدون کاهش قدرت و گشتاور موتور است. اینورترها ظرفیت های متفاوتی دارند که می تواند تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی کند و مصرف برق را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

موتور فرکانس متغیر یا "موتور فرکانس متغیر" موتور الکتریکی است که با استفاده از فناوری فرکانس متغیر کنترل می شود. برخلاف موتورهای القایی سنتی که دارای سرعت ثابت هستند، این نوع موتورها قابلیت تغییر سرعت در صورت نیاز را دارند.

 

در موتورهای فرکانس متغیر از یک وسیله الکترونیکی به نام «اینورتر» یا «مبدل فرکانس» استفاده می شود. اینورتر وظیفه تبدیل جریان متناوب ثابت (AC) به جریان متناوب متغیر (AC) با فرکانس متغیر را بر عهده دارد. با تغییر فرکانس این جریان، سرعت موتور نیز تغییر می کند.

 

لطفا صبور باشید و این مقاله را مطالعه کنید تا به طور کامل و کامل برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم که اینورتر چیست و کاربردها و انواع آن را درک کنید.

 

مهمترین کاربرد اینورتر چیست؟

اینورترها سه کاربرد اصلی دارند و عمدتاً در این سه زمینه استفاده می شوند:

 

اینورتر خودرو:

اینورتر برق 12 ولت DC خودرو را به برق شهری تبدیل می کند

 

معکوس کننده:

برای اهداف جوشکاری.

 

اینورترهای کنترل سرعت موتور و پمپ:

برای کنترل انواع الکتروموتور و پمپ های صنعتی و خانگی استفاده می شود.

 

مهمترین وظیفه اینورتر چیست؟

به طور کلی می توان مشخصات اینورتر را به صورت زیر بیان کرد:

 

کاهش مصرف برق و انرژی و کاهش قبوض برق.

برای تنظیم سرعت موتور از اینورتر استفاده کنید (کنترل سرعت).

جریان راه اندازی را کاهش دهید، در نتیجه عمر موتور را افزایش دهید.

حذف اضافه جریان راه اندازی موتور (در بیشتر کاربردها)

جهت چرخش موتور را بدون کنتاکتور تغییر دهید

از آسیب رساندن ولتاژ به موتور جلوگیری کنید

دارای محافظ اضافه بار و ترانسفورماتور.

شوک مکانیکی را کاهش می دهد و در نتیجه عمر مفید قطعات مکانیکی را افزایش می دهد

امکان کارکرد موتور با ولتاژ ورودی متغیر.

موتور را بدون قطع برق اصلی روشن و خاموش کنید

امکان کنترل از راه دور.

سرعت های بالاتر از سرعت اسمی موتور تولید می کند.

برنامه ریزی برای حرکت

 

خرید اینورتر آیمستر در سایت آرکا اینورتر